SITE SLOGAN

 
 
Home
 
 

طریقه ایجاد کانکشن و عیب یابی

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF
میانگین امتیار کاربران: / 1
ضعیفعالی 

Sample Image

تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟

اکثر مودم ها را می توان به 2 صورت  تنظیم کرد PPPOE و BRIDGE. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی فام نت تماس بگیرید. دراین حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافیست روی ویندوز تنظیمات مربوط IPadress ، default gatway و DNS را روی icon area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد.

اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیمات pppoe روی ویندوز انجام شود. برای این منظور چنانچه سیستم عامل، ویندوز xp ویا 2003 windows server باشد باید یک ( pppoe) broadband connection به روشی که در ادامه گفته خواهد شد، در ویندوز ساخته شود. در غیر این صورت ( در سیستم عامل های 98، ME و2000) باید از نرم افزارهای ویژه ای استفاده کرد.


تنظیمات PPPOE روی سیستم عامل ویندوز XP چگونه است؟

برای تنظیم PPPOE روی ویندوز XP باید یک (PPPOE) broadband connection به روش زیر ساخته شود:

ابتدا از طریق زیر به Network connection می رویم:

Network connection < control panel < settings < stsrt

در این وضعیت با انتخاب گزینه create a new connection  ( در قسمت سمت چپ بالا ) پنجره زیر باز می شود:

در این حالت با انتخاب گزینه next به صفحه بعد وارد خواهیم شد:

در این صفحه باید گزینه connect to the internet را انتخاب کنید وکلید next را کلیک کنید. بلافاصله پنجره زیر باز خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم " set up my connection manually " شما قادر خواهید بود تا در مراحل بعد pppoe را تنظیم کنید.

با توجه به صفحه جدید می توانید گزینه مربوط به pppoe را پیدا وآن را تنظیم کنید. در این صفحه نیز انتخاب دوم مورد نظر "connect using a broadband connection that requires a user name and password"

سپس گزینه next را انتخاب کنید تا صفحه بعدی باز شود.

در این صفحه شما باید یک نام برای کانکشن خود انتخاب کنید.

پس از وارد کردن اسم وکلیک کردن بر next صفحه بالا که برای ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحی شده است باز می شود. در این قسمت شما باید username (شناسه کاربری) و password (کلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام به شما تحویل داده شده است، وارد کنید . در این صفحه دو گزینه وجود دارد که انتخاب هر دو توصیه می شود.

گزینه اول: با انتخاب این گزینه کانکشن ساخته شده برای windows user فعلی، برای user های دیگر ویندوز این دستگاه نیز قابل اجرا می شود. گزینه دوم: برای تعیین آن است که این کانکشن، کانکشن اصلی ویندوز برای اتصال به اینترنت باشد یا خیر و سپس بر روی گزینه ی next کلیک کنید . در صفحه جدید بر روی finish کلیک کنید.

تاثیرات نویز روی سرویس + ADSL چگونه است؟

وجود نویز یکی از عواملی است که بر روی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند و باعث بروز مشکلات متعدد می شود.

در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:

-         نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.

-         نویز بر روی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می شود.

برای بر طرف شدن نویز به صورت شنیداری بر روی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد و آن استفاده از اسپلیتر ( جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می توان، نویز موجود بر روی خط را بر طرف کرد.

درباره ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم ها و دستگاه هایی وجود دارند که بر روی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می کاهند.

برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت اند از:

-         کلیه دستگاه های برقی (این دستگاه ها ممکن است بر روی ADSL اخلال ایجاد کنند)

-         وجود تلفن بی سیم، کالر آی دی وفکس بر روی خط رانژه

-         سیم کشی نامناسب وکنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم های برق

-         نزدیکی موبایل به مودم

مشترکان می توانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی درباره ی نویز خط خود به دست آورند.

اختلاف تلفن بر روی + ADSL2 به چه دلیل است؟

از آن جا که در تکنولوژی ADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده ی همزمان برقرار نباشد، می توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند. در اغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استاندارد های لازم در اتصال اسپیلیتر به خط، گوشی ویا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.

برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می شود برروی خطی که ADSL رویآن راه اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی ها و اسپلیترهای موجود روی این خط شوند و اینترنت تست شود. در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیتر یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.

همچنین استفاده از گوشی ها و یا دستگاه های متعدد بر روی خطی که ADSL از آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می شود از خط ADSL استفاده های جانبی زیاد صورت نگیرد.

هنگام CONNECT شدن به اینترنت از طریق کانکشن PPPOe، خطای Error 691 گرفته می شود. این خطا به چه معناست؟

این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ می دهد. در این شرایط پیشهاد می شود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد و password/username خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتند، با پشتیبانی تماس بگیرید.

هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error 678 , 679 گرفته می شود. این خطا به چه معناست؟

برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارت اند از:

-         تنظیم همزمان pppoe روی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد وکانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)

-         نصب نشدن صحیح درایو مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپوتر وصل شود.

-         تنظیمات اشتباه مودم مانند VCI/VPI.

-         وصل نبودن خط تلفن رانژه به پورت line مودم.

-         بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده ی سرویس ADSL نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. در صورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی فام نت  تماس بگیرید.


عبارت STATUS در ADSL به چه معناست؟

این مفهوم بیان گر امکان برقراری ارتباط اینترنت بر روی خط تلفن است. در مودم ها معمولا معمولا چراغ هایی با اسامی مختلف(wan/ sync/link/status/dsl ) در جلوی مودم وجود دارد که از طریق آن می توان از وضعیت سرویس adsl آگاه شد.

این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیان گر وجود اختلال در سیستم است.

برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد:

-         بررسی بوق خط تلفن ( وصل است یا خیر) در صورت قطعی بوق تماس با  117  و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی شرکت فام نت  برای انجام راهنمایی های لازم.

-         بررسی وضعیت سیم کشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد.

-         بررسی وجود دستگاه های برقی نویز ساز در نزدیکی خط و مودم ( دستگاه موبایل، فکس و...)

-         اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر (به قسمت آمزش استفاده از اسپلیتر مراجعه کنید)

-         وجود نویزگیر بر روی پریز تلفن می تواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برق گیر( نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید.( اطمینان حاصل کنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

-         وجود صفر بند روی خط ADSL نیز می تواند موجب بروز مشکل در status شود.

-         استفاده همزمان از usb و lan

 
 
 
 

اعضای آنلاین

ما 6 مهمان آنلاین داریم